Breaking News

Burada yapacak çok iş var




Kobanê direnişinde iki kadın. İkisi de seferberlik çağrısı üzerine İstanbul’dan kalkıp gelmişler. Biri emlakçılık yapan ve halinin vaktinin yerinde olduğunu söyleyen ve şimdiki adı Nergiz Êlih olan 27 yaşında genç bir kadın. Diğeri ise ziraat mühendisi 40 yaşındaki Jiyan.
“Kobanê özgürleşmeden dönmeyi düşünmüyorum. Herkes gelip bu direnişe katılmalı” diyen Nergiz şunları kaydetti: “Ekonomik olarak bir sıkıntım olmasa da ofisimde o masa başında, o haberleri okurken kendimi bir ihanetçi gibi görüyordum. Halkım orada bu zulmü yaşarken ben sadece bilgisayar başında sanal kahramanlık yaparak vicdani sorumluluğumu telafi edemezdim. Sanal kahrmanlıktan çıkıp reel bir kahraman olmak gerekiyor. İllaki savaşçı olmayabiliriz. Ama burada yapacak çok fazla şey var. Ben savaşamam diyenler yanılıyor. Buradaki manzarayı gördükten sonra fedai oluyorsunuz. Bütün Kuzey Kürdistan’daki arkadaşlara sesleniyorum. Burada yapacak çok iş var bir işin ucundan da siz tutun.”
Kobanê’ye 3 ay önce İstanbul’dan seferberlik çağrısı üzerine geldiğini belirten Jiyan ise, her Kürdün kulağına küpe olsun diye şunları söyledi: “Kobanê’yi Kürdistan’ın kalbi olarak görüyoruz. Bütün Kürt halkının da öyle yaklaşması gerekir. Çünkü Kobanê giderse Kürtler yarın öbür gün karşılaştıkları daha büyük felaketlerde o zaman hiç de dönüp de “biz nerede hata yaptık” demesinler. O hatayı Kobanê’de yapmış olacaklar.”
Ersin ÇAKSU / Kobanê-ÖZGÜR GÜNDEM

No comments