Breaking News

Almanya, Peşmerge'yi Hewler'de eğitecek

IŞİD’e karşı savaşta Peşmerge güçlerine silah yardımı gönderen ve gönderdiği silahların kullanımı konusunda gerek Almanya, gerekse Federal Kürdistan'da Peşmergeye eğitim veren Almanya yeni bir adım atıyor.


Peşmerge güçlerine daha etkin eğitim vermek amacıyla Hewler’de eğitim kampı kurmaya hazırlanan Almanya’dan, yapılması gerekenleri yerinde incelemek için bugün bölgeye bir heyet gidiyor.
Dört kişiden oluşan keşif ekibinde, üç Savunma Bakanlığı bir de Dışişleri Bakanlığı görevlisi bulunuyor.

Peşmergeyi daha kapsamlı ve yerinde eğitmeyi amaçlayan eğitim kampının kurulmasında, başka AB ülkelerinin de katkı vermesi öngörülüyor. Yaklaşık 300 kişilik askeri eğitimcinin yer alması beklenilen eğitim kampına, Almanya 100 kişilik ekiple katkı vermeye hazırlanıyor.
 
Bölgeye giden Alman keşif heyetinin, kurulacak eğitim kampı konusunda incelemeler yapacağı ve Peşmergeye daha etkin destek konusunda çözüm önerileri belirleyeceği belirtiliyor.

Almanya, 32 Peşmergeye Bavyera’da bulunan Hammelburg kentindeki askeri birlikte Milan tipi güdümlü tanksavar füze sistemi hakkında eğitim vermişti. Federal Kürdistan'a giden yaklaşık 40 kişilik Alman askeri de, Alman yardımlarının koordinasyonu ve malzemelerin kullanımı konusunda bölgede Peşmerge güçlerine bir süreden beri eğitim veriyor.

Almanya askeri yardım kapsamında Peşmergeye 30 Milan tipi tanksavar, 500 tanksavar füzesi, 10 bin el bombası, 8 bin G3 ve G36 tipi silah, çok sayıda mermi ve mühimmatla birlikte antitank silahları ve seyyar mutfak ve benzeri askeri yardım malzemeleri göndermişti. Almanya ayrıca insani yardım çerçevesinde 50 milyon Euro da para yardımında bulunmuştu.

No comments