Breaking News

Kobanêli direnişçi: Beni vuran Türk askeriydi

RUHA -DAIŞ çetelerinin saldırısında gözünden yaralan Kobanêli Avdo Said Leheni, kendisini vuran kişinin Türk askeri olduğunu iddia ederek, “Türkiye, DAİŞ’e yardım ediyor. Ben de savaştım. Çatışmaya girdim. Yemin ederim, beni vuran Türk askeriydi. Bana ateş açanın üzerinde Türk askerlerinin giysileri vardı. Bunu gözümle gördüm” dedi.
DAIŞ’in Kobanê’ye yönelik saldırısında birçok Kobanêli yaşamını yitirdi ve yaralandı. DAIŞ’in saldırılarına karşı Kobanê’de YPG/YPJ savaşçıları ile Kobanê halkının direnişi ise 47 gündür devam ediyor. DAIŞ’in ağır silahlı saldırılarına rağmen YPG ve YPJ’nin direnişi geriletilemiyor. DAIŞ’in saldırılarına karşı direnen Kobanêli yurttaşlardan biri de Avdo Said Leheni. Leheni, DAIŞ ile çatışırken, keskin nisancıların açtığı ateş sonucu gözünden yaralanmış ve Suruç tarafına geçerek, akrabalarının yanını yerleşmiş. Kobanê’nin Güney cephesinde yaralandığını belirten Leheni, kendisini vuran DAIŞ’linin üzerinde Türk Silahlı Kuvvetleri’nin üniformasının olduğunu ifade etti.  Sol gözünde keskin nişancının attığı kurşunun sekerek çarpması sonucu görme yitimi yaşadığını dile getiren Leheni, “Şu an durumum iyi. Ben yine Kobanê’ye döneceğim. Şu anda YPG/YPJ savaşçılarının durumları ve morali çok iyi. DAIŞ çeteleri aya çıksalar bile Kobanê’yi düşüremezler. Halk savaşıyor” dedi.
‘Türkiye DAIŞ’a yardım ediyor’
Türkiye’nin DAIŞ’a yardım ettiğini belirten Leheni, şunları dile getirdi: “Türkiye DAIŞ’a yardım ediyor. Ben de savaştım. Çatışmaya girdim. Yemin ederim, beni vuran Türk askeriydi. Bana ateş açanın üzerinde Türk askerinin  giysileri vardı. Bunu gözümle gördüm.”
‘Haklıyız…’
Kobanê’ye her gün top mermilerinin yağdığını ve ateş altında olduğunu söyleyen Leheni, “Kobanê viran olmuş durumda. Şu anda uçakların hedefleri vurup, vurmadığını bilmiyoruz. Biz şimdi dürbünlerle Kobanê’yi izliyoruz. DAİŞ çeteleri ordan bize mermi atıyor. Haklıyız ve kimse ile alıp veremediğimiz yok. Biz şimdiye kadar kadın kaçırmadık, insanları öldürmedik. Komşularımıza saldırmadık. Kimse bize zarar vermesin, bizim kimseye zararımız dokunmaz. Ben gitmek için çabalayacağım. 10 çocuğum var hepsi de küçük. Hepsi de Kobanê’ye geri dönmek istiyorlar. 10 yaşındaki çocuğum ‘baba ne zaman savaşa gideceksin’ diye bana soruyor” diye konuştu.
HAWARNEWS

No comments