Breaking News

YPG’li İbrahim’in annesi: O cennete uçan bir teyriktir

RUHA – DAIŞ çetesinin saldırılarından Suruç’un Gokkan köyüne sığınan 7 Kobanêli aile, okul ve iki çadırda yaşam mücadelesi veriyor. YPG’li Xelil Elî İbrahim’in taziyesinde otururken sınırı geçmek zorunda kalan İbrahim’in annesi Medine Mehmut Nehsan, “O cennete uçan bir teyriktir (cennet kuşu). Anne ve babasını da yanına alacak. Onun yoldaşları Kobanê’yi özgürleştirecek ve döneceğiz” dedi.

Kobanê Kantonu’na yönelik DAIŞ çetesinin saldırıları 69’uncu gününde devam ederken, Suruç’a geçen onbinlerce Kobanêli’nin yaşadıkları toprak özlemi ve direniş kararlılığı da artarak devam ediyor. 10 haneli Suruç’un Gokkan köyünün okulu ve iki çadıra yerleşen Kobanêli 7 aile de, zor koşullarda toprak özlemi yaşıyor. Aileler Kobanê direnişinde yaşamını yitirmiş çocuklarını anlatırken, “Şehit verdiğimiz topraklarımıza döneceğimiz günün özlemi ile yaşıyoruz” dedi.
‘Kobanê bizim toprağımızdır’
Kobanê’nin güneydoğusunda yer alan Taşluga Jêr köyünden olan 74 yaşındaki Ali İbrahim, okulda 4 aile ile birlikte yaşadıklarını ifade etti. Oğlu YPG’li Xelîl Elî İbrahim’in (Bahoz Çiya) Kobanê’nin doğusundaki Ehmediye’de çetecilere karşı direnirken yaşamını yitirdiğini söyleyen İbrahim, “Cenazesi çetecilerin elinde kaldı. Taziyeyi kurduk çeteler köyümüze ulaştı ve sınıra geldik. Sınırı geçtik, bir gün dışarda yattık. Şimdide dışarda sayılırız. Tek odada 4 aile kalıyoruz. Burada şimdi hiçbir şeyimiz yok. Her şeye ihtiyacımız var. Yeğenim de şehittir. Kobanê bizim toprağımızdır. Şehitlerimizin yoldaşlarına inanıyor ve döneceğimiz günü bekliyoruz” diye konuştu.
Bahoz’a özlem
Oğlunun taziyesinde otururken köyden çıkmak zorunda kaldığını dile getiren YPG’li İbrahim’in annesi Medine Mehmud Nehsan, oğlunun cenazesinin çetecilerin elinde kaldığını anlatırken duygulu anlar yaşadı. Oğlunun evin en küçüğü ve nazlısı olduğunu ifade eden Nehsan, “Ben şimdi muhacir oldum. Keşke oğlum yaşasaydı boynuma torba bağlasaydılar dileneydim. Onu çok özlüyorum. Güneş doğuyor, batıyor her dakika onu arıyorum ama bulamıyorum” dedi. Oğlunun DAİŞ tehlikesini belirterek direnmeye gittiğini, sonra çetecilerin geldiğini, fidanını yitirdiğini söyleyen Nehsan, “Her şeyimizi bırakıp geldik. Bu okulun önünde yatarken köylüler bizi içeri aldı. Okulda küçükbaş hayvan besleniyordu. Temizleyip girdik. Şimdi de biz sürü gibi çocuklarımızla bu odada onlarca kişi yatıyoruz. Tüm bunların yanında hep gelenlere bakıyorum. Belki Bahoz’dur diye. Duvarların önündeki muhacir ihtiyar kadın oldum. Yol gözlüyorum. O cennete uçan bir teyriktir. Anne ve babasını da yanına alacak. Onun yoldaşları Kobanê’yi özgürleştirecek ve döneceğiz” diye konuştu.
(ekip/rp/aç)

No comments