Breaking News

Kadın asayişi topluma örnek olacak

GIRKÊ LEGÊ – Kadın Düşünce Kurumu ‘Star Fikir Akademisi’nin “Kobanî Zafer Devresi” adıyla düzenlediği eğitim devresi sona erdi. Devreden kadın asayiş ve trafik birimlerinde yer alacak 40 kadın mezun oldu.
Kadın Düşünce Kurumu Star Fikir Akademisi bünyesinde, Girkê Legê’ye bağlı Rimêlan kasabasında “Kobanî Zafer Devresi” adıyla düzenlenen yeni eğitim devresi dün sona erdi.
15 gün süren eğitim devresine Cizîrê bölgesinde görev yürüten kadın asayişi ve trafik polisi çalışanı 40 kadın katıldı. Eğiitim devresinde kadınlara ideolojik derslerin yanısıra, kadın tarihi, siyaset, Kürdistan tarihi, meşru savunma ile demokratik ulus anlayışında kadın asayiş gücünün rolü dersleri verildi.
Eğitim devresi dün Rimêlan’da düzenlenen bir törenle soan erdi. Törende konuşan Rojava Kadın Asayiş Güçleri Genel Komutanı Ayten Firat, kadın asayiş elemanlarına düşen görev ve sorumlulukları hatırlatarak “kadın asayiş merkezleri, başta kadınlarınki olmak üzere tüm toplumsal sorunlarının çözüme kavuşturulduğu merkezlere dönüşmelidir” dedi.
Fırat, konuşmasının sonunda tüm kadın asayiş güçlerinden, temel görev ve sorumlulukları olan demokratik toplum ve özgür kadın yaratmayı başarıyla hayata geçirmeleri için tüm güçleriyle çalışmalarını ve örnek kişilik haline gelmelerini istedi.
(aç)

No comments