Breaking News

Babamın ve arkadaşlarımın intikamını alacağım

RIZGAR ADANMIŞ/ASYA ÎSMAÎL
SERÊKANIYÊ – DAIŞ ve Baas rejimi arasında çıkan çatışmalarda, olaylarla hiçbir ilgisi olmayan babasının katledilmesi üzerine arayışa girdi ve “Babamın ve arkadaşlarımın intikamını alacağım“ diyerek YPG saflarına katıldı.
Arap asıllı YPG’li Hisên Elî Hemîd Heleblidir. Ancak ailesi Hesekê’ye yerleşmiş ve orada yaşamaya başlamışlardır.
2014 yılının başlarında Hesekê’nin Xiwêran mahallesinde DAIŞ çeteleri ile Baas rejimi arasında çatışma çıkar ve bu çatışmalarda sivil halk hedeflenir. YPG’li Hisên Elî Hemîd’in babası da merminin isabet etmesiyle yaşamını yitirir.
Babası katledildikten sonra Hisên Elî Hemîd intikam yeminleri sözünü vererek, arayış içerisine girer. Arayışları sonucu YPG saflarına katılır.
‘YPG hakkında epeyce bilgi edindim’
Elî Hemîd YPG’ye katılımını ve mücadelesini ANHA’ya anlattı. Babasının yaşamını yitirmesi ardından arayış içerisine girdiğini belirten Elî Hemîd, “O zamanlar YPG hakkında epeyce bilgi edindim. Daha sonra bu bilgilenme ışığında YPG saflarındaki yerimi edindim” dedi.

‘Onların intikamını alacağım’
YPG’ye katıldıktan sonra, aynı mevzi ve direniş içerisinde yer alan arkadaşlarının şehit düştüğünü, öfkesinin daha da arttığını belirten Hemîd, “Arkadaşlarım saldırılar sonucu şehit düştüklerinde, kendi kendime dedim ‘babamın ve arkadaşlarımın intikamlarımı alacağım’.”
‘Ruh birliği ile mücadele ediyoruz’
YPG/YPJ saflarında Kürt ve Araplar olarak ruh birliği temelinde DAIŞ çetelerinin karşısında durduklarını belirten Hisên Elî Hemîd, “Tek bir amaçla hareket ediyoruz. DAIŞ çetelerini bölgeden çıkaracağız. Ülke savunması omuzlarımıza düşmektedir, yabancı birinin işi değildir. Ben YPG’de bölgeyi koruyacak ve halkların kardeşlik ilişkilerini güçlendirecek gücü gördüm. YPG’nin gücüyle tüm oluşumlar birlik olup, DAIŞ çetelerine karşı durdu, duruyor” dedi.
(ad)
ANHA

No comments