Breaking News

Amerikalı YPG savaşçısından, Amerikalı gençlere YPG’ye katılım çağrısı

TIL TEMIR – YPG’nin Amerikalı savaşçısı Çekdar Rojava uluslar arası güçlere seslenerek, YPG güçlerine destek verilmesini istedi. Çekdar Rojava ayrıca Amerikalı gençlere gelip YPG’ye katılma çağrısı yaptı.
Amerika Birleşik Devletlerinden (ABD) gelip YPG saflarında DAIŞ çetelerine karşı savaşan Amerikan vatandaşı Çekdar Rojava (47) yaklaşık bir ay önce YPG saflarına katıldı. ABD’nin Cleveland Eyaletinin Ohio kentinden Rojava gelen Çekdar, şu anda Til Temir’te savunma görevinde yer alıyor.
DAIŞ çetelerinin halka yönelik saldırılarından etkilenip YPG saflarına katılan Çekdar, Amerika’dan gelip, Rojava’da YPG saflarına kadarki katılım öyküsünü ANHA’ ile paylaştı.
‘Bölge halkına yardım etmek için…’
Kendi ülkesinde rahat içinde yaşama koşullarına sahip olduğunu ancak, bölgede çocukların katledildiğini gördükten sonra buna karşı sessiz kalamayıp bölgeye gelmek istediğini kaydeden Çektar, bu şekilde bölge halkına yardım etmek için Rojava’ya geldiğini vurguladı.
‘YPG’ye katıldığım için çok mutluyum’
YPG’ye katıldığı için çok mutlu olduğunu belirten Çekdar, DAIŞ çetelerinin Kobanê’ye saldırılarını sosyal medyadan ve televizyondan takip ettiğini dile getirerek, “Kobane’nin durumunu gördüğümde çok etkilendim. Kobanê’nin yıkılışını gördüğümde, anladım ki insanlık tehlikede. Türkiye ve bazı devletlerin çetelere nasıl destek verdiklerini gördüm. Bende buna karşı Rojavaya destek vermek istedim” diye konuştu.
Ailesi de destek verdi
Ailesinin de bu konuda kendisine destek verdiğini ve çok sevindiğini aktaran Çekdar, “YPG katılmaya karar verdiğimde ailem kararıma karşı çıkmadı. Bana engel olmadı. Yola çıkarken de bana başarı dilediler” diye konuştu.
‘İnsanlığın tehlikede olduğunu gördüm’
DAIŞ çetelerinin saldırılarını da insanlık dışı olarak niteleyen Çekdar, çetelerin genç yaşlı, çocuk demeden her kesi katlettiğini belirterek, çetelerin bu şekilde korku yayıp bütün Rojava ve Ortadoğu’ya hakim olmak istediklerini dile getirdi.
‘Gerçek insanlığı burada gördüm’
Rojava’da gerçek insanlığı gördüğünü dile getiren Çektar, “Burası büyük bir yer sayılmaz. Ancak imkanlar çok kısıtlı. Bu kısıtlı imkanlar içinde ben burada insanlığı gördüm. Bundan dolayı, burası ve ülkem arasında hiçbir fark görmüyorum” dedi.
‘Bütün yaşamlarını halka adamış durumdalar’
YPG savaşçıları ile olan ilişkileri hakkında da konuşan Çekdar, diğer savaşçı guruplar ve YPG arasında çok büyük bir değişikliğin olduğu belirterek, “YPG savaşçılarını doğa ile çok uyumlu bir hayatları var. Bizim hayatımıdan çok farklı. Bütün yaşamlarını halklarına adamış durumdalar. Çok disiplinli bir hayatları var. Yaşamlarının bir dakikasını bile boş geçirmiyorlar” ifadelerini kullandı.
‘YPG’ye ağır silah verin’
Konuşmasında uluslar arası güçlere seslenen Çekdar, YPG’ye destek verilmesini isteyerek, “YPG’nin elinde hafif silahlar bulunuyor. Teröre karşı bütün dünya için savaş veriliyor. Dünyanın da YPG ye destek vermesi gerekir. Uluslar arası güçler YPG ağır silah yardımı yapmalılar. Aynı zamanda insani yardım yapılmalı. Bölge abluka altında bulunuyor.
Amerikalı gençlere YPG’ye katılım çağrısı
Çekdar, son olarak uluslar arası kimi güçlerin DAIŞ terörüne karşı var olan sessizliğini eleştirerek, Amerikalı gençlere seslenerek, gelip YPG saflarında DAIŞ çetelerine karşı savaşmalarını istedi.
(lg)
ANHA



No comments