Breaking News

SZK yeni yıla hazırlanıyor

EHMED REŞÎD
EFRÎN – Kürt Dil Kurumu’nun (SZK) Raco şubesi, yeni yılın eğitim çalışmalarının hazırlığını yapıyor.
Efrîn’in Raco ilçesinde 120 öğretmen SZK’nin Şehit Polat merkezi, Şehit Hec Mûs ve Şehit Neşet merkezinde yeni eğitim materyalleri konusunda eğitime başladı. Öğretmeler burada matematik, fen bilgisi ve sosyal bilimler derslerini Kürtçe öğreniyor.
Söz konusu hazırlılara ilişkin konuşan SZK Yöneticisi Mihemed Bîlan, öğretmenlerin yeni materyaller üzerine ve öğretmen-öğrenci ilişkisi üzerine eğitim aldığını söyledi. Öğretmenlerin 40 boyunca eğitim alacağını söyleyen Bîlan, bundan sonra ilköğretimin Kürtçe olacağını kaydetti.
Kürt Dil Kurumu’nun Ocak 2015’te yapılan konferansında 1, 2 ve 3’üncü sınıfların eğitim materyallerinin değiştirilmesi kararını almıştı. Bu karar doğrultusunda öğretmelerin buna göre hazırlanması ve materyallerin yenilenmesi için bir komite kurulmuştu.
(eç)
ANHA


No comments