Breaking News

Amude’de askeri inzibat eğitim devresi başladı

AMÛDÊ – Amûdê kenti Askeri Disiplin Birliği ikinci eğitim devresi başladı.
Amûdê kenti Askeri Disiplin Birlik Akademisi bünyesinde başlatılan Askeri İnzibat Birliği  ikinci eğitim devresine 50 Kürt ve Arap genci katıldı.
Devrenin açılış merasiminde Cizir Kantonu Savunma Konseyi başkanı Ebdil kerîm  Saroxan, Cizir Kantonu Yürütme Meclisi başkan yardımcısı Êlîzabêt Gewriyê,  Şehit Aileleri Konseyi başkanı Rêzan Gulo da hazır bulundu.
Düzenlenen askeri törenin ardından  Askeri Disiplin Birlik Akademisi adına komutan Sîpan Dêrk, Cizir kantonu yönetim meclisi adına Êlîzabêt Gewriyê ve Savunma Konseyi adına Ebdilkerîm Saroxan birer konuşma yaptı.
Konuşmalarda ikinci eğitim devresinin başlaması kutlanarak “Bütün şiddetli çatışmalara muhatap olmamıza rağmen halkımız akademilerini açıyor ve bu akademilerde eğitimlerini alıyor. Yürütülen çalışmaların başında en önemlisi askeri eğitim geliyor. Bu inançla, gençler gelip devrelere katılım gösteriyor”denildi.
Konuşmalar ardından Amûdê Huri Kültür Sanat merkezine bağlı  grupların söylediği şarkılar eşliğinde halaylar çekildi.
2 ay sürecek olan eğitim devresinde ideolojik, siyasi ve askeri dersler görülecek.
(my)
ANHA

No comments