Breaking News

Türkmenler ilk defa kendi dillerinde eğitim görecek

GIRÊ SIPÎ – Girê Sıpî Demokratik Toplum Eğitim Komitesi Rojava devriminin güçlendirilmesine dönük bir adım daha atarak Türkmen gençler için özel bir eğitim organize etti.

Türkmenlerin eğitim komitesinden talebi üzerine atılan bu adımla Rojava Kürdistanı’nda ilk defa Türkmen dil, tarih ve kültürü üzerine devre açılmış oldu. 45 gün sürecek ve Türkmen dili, tarihi ve kültürü dersleri verilecek olan devrenin önümüzdeki hafta 15 öğrenciyle açılacağı belirtildi.

Bu eğitimden çıkacak öğretmenler kendi aralarında bir komite oluşturacak ve Hemam El-Tirkmen köyündeki çocukları eğitecek. Hemam El-Tırkmen köyü 20km Gırê Sıpî nin güneyine düşüyor ve ağırklı olarak türkmenler yaşıyor.

Bu atılan adım hakkında Gıre Sipî Demokratik Toplum Eğitim Komitesi yönetimi Roni Emin amaçlarının Türkmenlerin varlığını ispatlamak ve bölgeye tarihlerini ve köklerini tanıtmak olduğunu söyledi

Emin “türkmenlerin de tüm diğer bileşenler gibi anadillerini öğrenmeye, tarih ve kültürlerini tanımaya hakları vardır” dedi.

(ös/aç)

ANHA

No comments