Breaking News

Koridor açıldı Şengal’e ikinci defa yardım ulaştı

DÊRIK – Şengal-Rojava arasındaki koridorun yeniden açılmasıyla Rojava halkı tekrar Şengal için seferber oldu. Newroz Kampı yönetimi ve Demokratik Asûri Örgütü’nden sonra bugün de Rojava İnsani Yardım Kurumu, 18 Aralık’tan bu yana Şengal’e ikinci kez yardım ulaştırdı.
Çete saldırıları sonucu uzun süre kapalı kalan Şengal-Rojava arasındaki insani koridor, YPG güçlerinin 18 Aralık günü başlattığı operasyonla yeniden açıldı. Koridorun açılmasıyla Şengal dağında iki aydan beridir mahsur kalan onbini aşkın Êzidî halkına yardım ulaştırmak için Rojava halkı ve kurumları birkez daha seferber oldu.
Koridorun açıldığı ilk gün temel gıda ve kışlık giyecek ile yatak-battaniyeden oluşan yardım paketini Şengal dağına ulaştıran Rojava Insani Yardım Kurumu, bugün ikinci kez Şengal’e yardım ulaştırdı.
Yetkililerden alınan bilgilere göre, 2 Tır’dan oluşan ve Şengal’e ulaştırılan ikinci yardım paketinde pirinç, bulgur, yağ, makarna, salça, konserve, şeker, çay gibi temel gıda maddelerinin yanısıra 100 yatak ve 1 ton kışlık elbise de bulunuyor.
Şengal Dağına sığınan ve tüm zorluklara rağmen direnen Şengal halkına bundan üç gün önce de Dêrik’teki Newroz Kampı yönetimi ve Demokratik Asûri örgütü 3 aydan sonra ilk defa yardım ulaştırmıştı.
(aç)






No comments