Breaking News

Çetelerin kuşatması altındaki Şêx Meqsûd için acil yardım

SîLVA MUSTEFANUH ISA

HALEP – Erdoğan/Davutoğlu destekli çete gruplarının saldırıları Şêx Meqsûd mahallesine yönelik saldırılarında yaralanan yurttaşlar, insani yardım kuruluşları ve sağlık örgütlerine acil yardım çağrında bulundu.

Erdoğan/Davutoğlu güdümündeki El-Nsura ve Ehrar El-Şam çetesi 22 Eylül 2015’le birlikte Halep’in Şêx Meqsûd mahallesini abluka altına alındı. O tarihten buyana yoğun bir şekilde çetelerin mahalleye yönelik saldırıları başladı. 16 Şubat’ta mahalle yoğun bir şekilde havan toplarıyla dövülmeye başladı. Bu bombardımanlar sonucunda 54 sivil yaşamını yitirdi ve 500’ün üzerindeki kişi yaralandı.NEZMIYE EBDO

Mahallede sağlık hizmeti veren tek kurum Heyva Sor a Kurd. Eylül 2015’ten buyana mahalleye ilaç gönderilmedi. Dolayısıyla mahallede ciddi ilaç sıkıntısı yaşanıyor.

Çete saldırılarında yaralanan Nûh Îsa yurttaş, “ sağlık merkezinde ciddi ilaç sıkıntısı bulunuyor. Yaralıların tedavileri güçlükle yapılıyor” dedi.

Çete saldırılarında yaralanan bir başka yurttaş Nezmiya Ebdo, çetelerin topçu saldırıları nedeniyle dizinden yaralandığını aktardı. Mahallenin kuşatma KEWSER EBDOaltında olması nedeniyle tedavisini olamadığını dile getiren Nezmiya Ebdo şunları belirtti: “yeniden sağlığıma kavuşmak ve ayağı kalkmak  için gereklik ilaçlar sağlık merkezinde bulunmuyor. Uluslararası insani yardım kuruluşları ve sağlık örgütlerinin ilaç yardımında bulunmasını istiyorum sağlık durumumuz hiç iyi değil ve her geçen gün durumumuz daha da kötüye gidiyor.”

Başından yaralanan Kewser Ebdo, “en kısa zamanda mahalleye tıbbi malzemelerin ulaştırılması lazım. Durumlarımız kötüye gidiyor. Bize yardım etmeliler” diye konuştu.

(ad)

ANHA

No comments