Breaking News

Firar edip Kobanê direnişine katıldılar

IŞİD’e karşı Kobanê’de verilen mücadelede birçok yerden yurttaşlar yer alarak, Kobanê’de verilen mücadelenin sadece Kobanê ile ilgili olmadığı, tüm Kürdistanı ilgilendirdiğini ortaya koyuyor.
YPG ve YPJ’nin Kobanê’de sergilediği direniş 35’inci gününde devam ediyor.
ANHA'nın haberine göre, Kobanê’de YPG ve YPJ savaşçılarının yanı sıra sivil yurttaşlar da aynı mevzilerde IŞİD'e karşı amansız bir mücadele yürütüyor. Yine Kuzey, Güney, Doğu ve Rojava’nın Efrin ve Cizre kantonlarından gençler ve orta yaşlı yurttaşlar PKK Lideri Abdullah Öcalan’ın seferberlik çağrısı üzerine Kobanê’ye gelerek silahlarını kuşanıp YPG ve YPJ savaşçılarıyla çetelere karşı çatışmalara giriyor.
Türkiye'nin birçok yerinden YPG ve YPJ'yle aynı safta yer almak için gelen birçok kişi var. Trabzon, Denizli, Adana, Muş, Bitlis, Yüksekova, Urfa, Van, Diyarbakır, Siverek, Suruç, Batman, Şırnak, Erzurum ve Mardin’den gelen söz konusu gençler televizyon başında savaşı izlemenin zorlarına gittiğini ve gelişmelerin artık tahammül edemez bir noktaya gelmesi nedeniyle Kobanê’ye gelerek direniş saflarına katıldıklarını belirtti.
Söz konusu gençler arasında Amasya Merzifon’da askerlik yaparken firar eden de var, Bingöl Açık Cezaeevi’nde tutsak olan da. En küçüğü 3 gün önce doğan bebeğiyle birlikte 5 çocuğunu bırakan yurttaşlar da var, 21 günlük kundaktaki bebeğini ve eşini ardında bırakan da. Direniş mevzilerinde yerlerini alan yurttaşlar, Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan’ın Kobanê için seferberlik çağrısı üzerine direniş kalesine geldiklerini belirterek, kanlarının son damlasına kadar mücadele edeceklerini vurguladı.
‘Direnmeyi öğrendim’
Kuşandıkları silahlarla Kobanê’yi savunan gençler hissiyatlarını paylaştı. Siverekli Yılmaz Kobanê, direnişin olduğu yerde sessizliğin ölüm olduğunu belirterek, “Artık sessizliğe tahammül edemezdim. 8 gündür Kobanê’deyim ve bu 8 günde yoldaşlığı, arkadaşlığı, direnmenin ne olduğunu öğrendim. Buraya geldiğim için çok mutluyum ve bütün gençlere Kobanê’ye gelerek direnişin içinde yer almalarını istiyorum” dedi.
‘Sessiz kalmayı vicdanım kabul etmedi’
Erzurum’un Tekman ilçesinden Servet Özkalsın isimli yurttaş, askerden firar ederek Kobanê’ye gelen gençlerden. Tekman’ın Susuz köyünden olan Özkalsın, “Amasya Merzifon İstihkam Hava Er Eğitim 5. Ana Jet Üs Komutanlığı’nda 8 aylık askerken firar ettim. Artık Kürt halkının yaşadığı zulme tahammül edemedim. 4 gündür de Kobanê’deyim. Kobanê’ye yönelik bu vahşi saldırılara sessiz kalmayı vicdanım kabul etmedi ve YPG’ye katıldım.”
‘Bu davaya bir nefer oldum’
Urfa’dan gelerek Kobanê direnişine katılan ve bir yıl askerlik yaptığını belirten Lami Kanat isimli genç, şunları kaydetti: “Kobanê’ye yönelik bu saldırılar başlayınca artık izlemeye tahammülüm kalmadı. Artık iyi bir haber beklemek yerine mücadeleye katılma kararı aldım. YPG/YPJ'deki arkadaşları görünce kendimden utanıyordum. Bu savaşı ayak ayak üstüne atarak izlemeyi artık vicdanım kabul etmedi. Burada kardeşlerimiz savaşıyordu, ben ise oturuyordum. Artık tahammül edemedim ve gelip bu davaya bir nefer oldum.”
Askere değil Kobanê’ye gitti
Askerlik kağıdı geldiği halde askere gitmeyerek Kobanê direnişine katılmaya geldiğini söyleyen Muşlu Birûsk Kendal, “Askerlik kağıdım geldi. Gitmedim askerliğimi Kobanê’de yapmaya karar verdim. Eğer Kobanê düşerse biz de düşeriz. Buraya özgürlüğü tatmak için geldim” dedi.
‘Kobanê’nin düşmesi Kürdistan’ın düşmesidir’
Urfa’nın Siverek ilçesinden Kobanê’ye gelen Mustafa Bingöl (Baran Sêwereg) isimli yurttaş da, geride 13 yaşında bir çocuğu ile ailesini bırakarak Kobanê’ye geldiğini kaydetti. Bingöl, şöyle konuştu: “Evliyim, bir çocuk babasıyım. Artık yaşananları gururuma şerefime yediremediğim için geldim. Kobanê'nin düşmesi tüm Kürdistan'ın düşmesidir. Bunu bütün Kürtler bilsin. Hepimiz burada Kobanê için direneceğiz. Son bir Kürdün kanı kalıncaya kadar burada direneceğiz ve o kanı burada akıtacağız. Kuzey, güney, batı, doğu Kürdü fark etmez hepimiz Kürdüz. Bu bizim şeref meselemizdir. Kobanê düşerse şerefimiz düşer.”
Adana’dan gelen Welat, özgürlük ve Kobanê’nin zaferi için geldiğini ve devrime katıldığı için de çok mutlu olduğunu söylüyor.
‘Özgürlüğün peşine düştüm’
Erzurum’un Tekman ilçesinden olan ve Denizli’de oturan Mazlum Tekman, özgürlüğün peşine düştüğünü belirterek, şunları dile getirdi: “Özgürlüğün peşine düştüm. Kardeşlerimiz burada, yoldaşlarımız burada, onların yükünü hafifletmek için geldim. Şimdi artık vicdanım rahat.”
Trabzon’dan geldi
Karadeniz’de büyüyen İbrahim Vahap, şimdi Kobanê’nin zaferi için mücadele ediyor. Vahap, “Trabzon'dan geldim. Buradan bütün sol, sosyalist ve demokrat kesimlere sesleniyorum. Buraya duyarlı olsunlar. Bu sadece bir Kürt direnişi değil, vicdani bir direniştir” dedi.
Urfa’nın Halfeti ilçesinde gelen ve bugüne kadar köylerinden kimsenin mücadeleye katılmadığını söyleyen Penaber Amara, “Birinin öncülük etmesi gerekiyordu. Yüreğim orada oturduğum sürece rahat etmediği için Kobanê'ye geldim” ifadelerinde bulundu.
Şoreş Gever, Yüksekova’dan Kobanê toprağını savunmak için geldiğini dile getirerek, “Kürtlerin toprağı için, Kobanê'nin düşmemesi için bugün buradayım. DAIŞ çetelerini Kürdistan topraklarından temizleyinceye kadar buradayız” şeklinde konuşuyor.
Cezaevinden firar etti Kobanê’ye geldi
Bingöl Açık Cezaevi'nden firar ederek, Kobanê’ye gelen Diyarbakırlı Şervan Farqînî, Kobanê’ye geliş sebebini şu sözlerle die getiriyor: “Bingöl Açık Cezaevi’ndeyken televizyonlarda DAİŞ'in saldırılarını görüyordum. Artık dayanamadım, ben de cezaevinden kaçarak Kobanê'ye geldim. Kürdistan'ın özgürlüğü için geldim. Kobanê’nin özgürlüğü için buradayım.”
‘Kobanê’nin düşmesine asla izin vermeyeceğiz’
Mazlum Doruk isimli genç de Batman’dan Kobanê’ye gelmiş. Evin tek erkek çocuğu olan Doruk, şunları söyledi: “Duydum ki kardeşlerim burada zor şartlar altında mücadele veriyor, Kobanê'nin düşmemesi için bize de ihtiyaç olduğunu anlayarak buraya geldim. Kobanê'nin Ortadoğu'nun kaderini belirleyeceğini düşünüyorum. Ben de rolümü oynamaya geldim Kobanê'nin düşmesine asla izin vermeyeceğiz.”
22 yıldır Antalaya’da yaşayan 5 çocuk babası Şırnaklı Hêja isimli yurttaş da, PKK lideri Abdullah Öcalan’ın çağrısı üzerine Kobanê’ye geldiğini hatırlatarak, “Kobanê'yi özgürleştirmeden dönmeyeceğiz” dedi.

No comments