Breaking News

Hakikati Kobanê'de arayan genç gazeteci sözünü tuttu

İSTANBUL - YPG saflarına katılan genç gazeteci Hakan Çelik (Rizgar Rêzan), Kobanê'de yaşanan çatışmalarda yaşamını yitirdi. 
Çelik'in babası Recep Çelik, halkının gerçeklerini yazmak için gazetecilik okuyan oğlunun her zaman "Ben halkım için mücadele etmek istiyorum" dediğini ve YPG saflarında mücadeleye katıldığını söyledi.
DAIŞ çetelerinin Kobanê'ye yönelik 15 Eylül'den bu yana başlattığı saldırılara karşı YPG ve YPJ savaşçıları direnişleriyle tarih yazmaya devam ederken, Kürdistan'ın dört parçasından Kürt gençleri de Kobanê'ye destek için YPG saflarına katılarak onur mücadelesine omuz veriyor.
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik bölümü mezunu genç gazeteci Hakan Çelik de DAIŞ çetelerinin Kobanê'ye saldırıları karşısında yönünü Kobanê'ye dönenlerden.
Aile ile sohbetlerinde, "Halkımın özgürlüğü tutsak olduğu sürece bana rahat yok" diyen ve dediğinin arkasında durarak YPG saflarına katılan genç gazeteci Hakan Çelik (Rizgar Rêzan), okuduğu dönem kimliğine olan hassasiyeti ve insanlarla kurduğu diyalog ile farklı görüşlerden insanların dahi sevgisini kazandı.
Çelik, mezun olduktan bir süre sonra kimseye sezdirmeden İstanbul'dan Kobanê'ye geçti. 20 Ekim'de Kobanê'de DAIŞ çeteleri ile girdiği çatışmada yaşamını yitiren, katıldığı YPG saflarında İstanbul'dan ayrılırken geride bıraktığı ve çok sevdiği yeğenlerinin isimlerini alan YPG'li Çelik'i babası Recep Çelik anlattı.
'Halkım için mücadele etmek istiyorum'
Oğlunun İstanbul'dan ayrılırken endişelenmemeleri için "Ben Antalya'ya röportaj yapmaya gidiyorum" diye ayrıldığını belirten baba Çelik, oğlunun her zaman sohbetlerinde kendisine "Baba ben halkım için mücadele etmek istiyorum" dediğini söyledi. Oğlunun halkının gerçeklerini duyurmak için gazetecilik okuduğunu kısa bir dönem bazı internet sitelerine haberler de yaptığını, sonunda halkının mücadelesine katıldığını söyleyen Çelik, "Bize her zaman 'Halkımın özgürlüğü tutsak olduğu sürece bana rahat yok. Baba bu ülkede herkes her şeyi yazmıyor, ama ben yazacağım' derdi" dediğini söyledi.
Son telefon görüşmesi
Oğlu ile Kobanê'ye gittiğini öğrendikten sonra irtibat sağladığını ve YPG'de Rızgar ve Rezan adlı yeğenlerinin isimlerini kullandığını kaydeden baba Çelik, oğlu ile yaptıkları son telefon görüşmesini şöyle anlattı: "Ona 'Hakan sen gazetecisin. Suruç'a geçişini yap, ben Kobanê'ye geçeyim savaşayım' dedim. O da bana 'Üstüme düşen görevi yapıyorum. Bir iki haftalık görevim var, onu da halledeyim. Perşembe günü söz orada olacağım' dedi."
'Söz verdi ve sözünü tuttu…'
Bu telefon görüşmesinin oğlu ile yaptıkları son görüşme olduğunu kaydeden Çelik, telefon görüşmesinin iki gün ardından oğlunun yaşamını yitirdiğini öğrendiklerini söyledi. Baba Çelik, acı dolu durumla ilgili, "Oğlum bana Perşembe günü geleceğine söz verdi ve sözünü tuttu. Perşembe günü tabutun içinde de olsa geldi" dedi.
SİNAN TUNÇDEMİR
Kaynak: DİHA

No comments