Breaking News

Şêx Meqsud için acil yardım çağrısı!

FÎDAN EBDULLAH
HALEP – SUK ve ENKS çete gruplarının saldırıları ve ambargosu altındaki Şêxmeqsûd mahallesinde yaşamsal malzemeler tükenmek üzere. Heyva Sor a Kurd, kıskacın kaldırılması ve mahalleye temel gıda malzemelerinin gönderilmesi için acil çağrıda bulundu.
16 Şubat 2016’dan bu yana AKP himayesinde ve kumandasındaki ENKS’nin de içinde yer aldığı sözde Suriye Ulusal Koalisyonu (SUK)’a bağlı çete grupları Halep’in Şêx Meqsûd mahallesine ağır silah ve topçu atışlarıyla saldırıyor. Mahalleye yönelik ambargo ise Eylül 2015’ten buyana sürüyor.
Çete gruplarının saldırıları ve kıskaç dolayısıyla  mahallede temel gıda malzemeleri -şeker, çay, yağ, bulgur vb. kuru gıdalar ile ilaç- stokları tükenmek üzere.
Bu saldırılara yönelik Heyva Sor a Kurd acil yardım çağrısında bulundu.
Heyva Sor a Kurd yöneticilerinden Elî Hewlêr, mahalleye kuşatmaya öncesi yardımların ulaştırıldığını, 60 bin kişiye hizmet verebildiklerini belirterek, bin 200 çocuğun süt ihtiyacını karşıladıklarını dile getirdi.
Elî Hewlêr, saldırılar dolayısıyla bölgeye yardımların ulaştırılamadığını ve mahalledeki durumun giderek kötüleştiğini kaydetti.
Yaşanan bu insanlık dramına karşı insani yardım kuruluşuna sessiz kalmaması gerektiğine dikkat çeken Elî Hewlêr, tüm insani yardım kurum ve kuruluşlarına acil yardım çağrısında bulundu.
(ad)
ANHA

No comments