Girê Spî Asayişi kuruluyor
SOZDIL EHMED
GIRÊ SPÎ – Çetelerden temizlenen Girê Spî’de halkın güvenlğini sağlamak amacıyla asayiş gücünün oluşturulması çalışamalarına başlandı.
15 Haziran akşamı YPG/YPJ ve Burkan El-Firat güçleri tarafından DAIŞ işgalinden kurtarılarak özgürleştirilen Girê Spî’de, halkın geri dönmeye başlamasıyla kentin normal yaşama dönmesi yönünde çalışmalar yoğunlaştırıldı.
Ilk olarak iki yıl önce DAIŞ çetelerince havaya uçurulan Halk Evi yeniden kurularak hizmete açıldı. Ardından kentte yaşayan halkın can ve mal güvenliğini sağlamak amacıyla Kobani asayiş müdürlüğü tarafından Girê Spî asayiş gücü oluşturulması için gerekli çalışmalar başlatıldı.
Girê Spî asayiş merkezinin yakında 100 elemanla açılışının yapılacağı öğrenilirken, Girê Spî ve özgürleştirilen alanlarda yaşayan insanların da asayiş güçlerinde yer almak için başvuruda bulunabilecekleri belirtildi.
Konuyu ANHA’ya değerlendiren Kobani Asayiş Güçleri Genel sorumlusu Rênas Kobani, Girê Spî kentinde asayiş güçlerinin oluşturulması ve merkezinin açılmasının, tüm mahallelerde her etnik yapıdan insanları ve mallarını korumak açısından çok önemli olduğunu belirtti.
Rênas Kobani, şimdilik Kobani’den 100 kişilik bir asayiş gücünün Girê Spî’de güvenlik görevi yürüttüğünü, ancak kentin genel güvenlik problemleri giderilip gerekli tedbirler alındıktan sonra Girê Spî kentinden halkın da katılımıyla kentin kendi özgücüne dayalı asayiş güçlerinin oluşturulacağını söyledi. Rênas Kobani ayrıca kurtarılan köylerde de asayiiş gücünün örgütlendirileceğini ve gerekli merkezlerin oluşturulacağını da sözlerine ekledi.
(aç)
ANHA

No comments