Breaking News

‘İnsanlık değerlerini savunmak için YPG’ye katıldık’

DÎCLE YÛSIF – NALÎN MIHEMED
TIL TEMIR – YPG’nin Amerika, İspanya, Venezuella, Biritanya, Hollanda ve Çinden gelip savaşa katılan savaşçıları insanlık değerlerine sahip çıkmak için Rojava Kürdistan’a geldiklerini ve bunun için DAIŞ çeteleri ile savaştıklarını söylediler.
Diğer ülkelerden gelip Til Temir de DAIŞ çetelerine YPG saflarında savaşan, savaşçılar savaşı ve yeni hayatlarını ANHA’ya anlattılar.
YPG’nin Amerikalı savaşçısı Emerika Serdar, en iyi işin insanlığa hizmet etmek olduğunu söyleyerek, “DAIŞ çetelerinin yaptıkları insanlık dışı ve vahşi şeylerdir. Bu karşı YPG’ye katılmaya karar verdim. YPG güçleri insanlığı savunan güçlerdir”
YPG güçlerinin zaferden emin olduklarını belirten Serdar, bütün imkansızlıklara rağmen insanlık değerlerini korumaya çalıştıklarını ifade etti. DAIŞ çetelerinin sade Kürt halkının değil, aynı zamanda bütün bölge halkları için büyük bir tehlike olduğunu söyledi. DAIŞ çetelerinin kutsal ibadet yerlerine yönelik saldırısına değinen Serdar buna karşı savaşan YPG güçlerine her kesin yardım etmesi için çağrı yaptı.
Hollanda’dan gelip savaşa katılan YPG savaşçısı Amed de insanlık mirasını kuruduklarını belirterek, bunun için YPG’ye katıldıklarını ve YPG/YPJ savaşçılarının buradaki direnişin kelimelerle ifade edilemeyeceğini belirtti.
YPG’nin İngiliz savaşçısı Givara ise çetelerin insanlık dışı uygulamalarını vicdanının kabul etmediğini ve bunun için YPG’ye katıldığını söyleyerek, “DAIŞ çeteleri innsanlık değerlerine savaş açmış bulunuyor. Onlar bütün dünyaya karşı savaşıyor. Bizde onlara karşı savaşıyoruz. Bütün yaşadığım zorluklara rağmen burada olmaktan mutluyum. Burada insanlık değerlerini koruduğunu his ediyorsun. Ben insanlığı, dünyayı korumaya çalışıyorum” dedi.
Çinli YPG savaşçısı Sîpan da Rojava Devriminin etkisi ile YPG’ye katıldığını belirterek, “Çok sayıda gencin Çin’den YPG’ye katıldığını duydum.  YPG’nin büyük amaçları var ve kendini dünyada ispatladı. YPG’ye katılmaktan onur duyuyorum. İnsanlığa hizmet ediyorum” diye konuştu.
Kıtanın öbür ucundan ta Venezuelle’dan gelip YPG saflarında çetelere karşı savaşan Welat ise DAIŞ çetelerine karşı savaşmak için buraya geldiğini ve şu anda bunun yaptığı söyledi. Uluslar arası güçlerin Rojavadaki duruma sesiz kaldıklarını belirterek bu durumu eleştirdi. Bütün dünya güçlerine seslenen Welat her kesin YPG’ye destek vermesi için çağrı yaptı.
İspanyol savaşçı Argeş de Rojava devrimine destek vermek için buraya geldiğini söyleyerek, “Bundan önce Kürt halkını tanımıyordum. Ancak Kobanê direnişinde tanıdım. İspanyol basını çok fazla Rojavayı izlemiyor. ‘Bizim yurttaşlarımızda orada savaşa katılmış’ dememek için bunu halktan saklamak için buraya gelmiyorlar. Ancak ben Rojava devriminin sesini bütün dünyaya duyurmak için buraya geldim” diye konuştum.
Amerikadan gelen Dilşad Cudi de bir ay önce savaşa katıldığını ifade ederek, “DAIŞ İslamiyeti kendi çıkarları için kullanmak istiyor. Kutsal yerleri patlatıyor. Bunlar hepsi dine ters şeyler. Şu anda Amerika ve Kanada’da YPG’ye yardım kampanyaları düzenleniyor” ifadelerini kullandı.
(lg)
ANHA




No comments