Breaking News

YPJ'li savaşçılar devrime ailelerini de katarak başladı

SERÊKANİYÊ–Halk devriminin öncülüğünü yapan kadın savaşçılar bir taraftan DAIŞ çetelerine karşı ellerinde silahlarıyla savaşırken, diğer taraftan zihniyet devrimini gerçekleştiriyor. Topraklarını savunmak için savaşan YPJ’li Canda Çiya ile Delila Cudi’nin kadın savunma birliklerine katılması ardından aileleri de devrim için görev aldı. YPJ’li Çiya ile Cudi’nin, YPJ’ye katılmasına en çok karşı çıkan babaları ile ağabeyleri, kızlarının açtığı yoldan YPG saflarına katıldı.

Rojava halk devriminin öncülüğünü yapan kadınların özgürlük alanlarından olan savaş cephelerinde yer alan kadınların bir birinden dikkat çekici hayat hikayeleri, yürütülen mücadelenin toplumda yarattığı değişimleri gözler önüne seriyor. Her biri kitaplara konu olacak olan ve yaz, kış demeden topraklarını savunan YPJ savaşçılarının toplumdaki demokratik geleceğin değişimine ön ayak olduğu görülüyor. DAIŞ çeteleri ile sık sık çatışmaların yaşandığı cephelerde yer alan YPG ve YPJ savaşçılarının en önemli özelliğinin ulaştığı bilinç düzeyi olduğu daha ilk sohbette anlaşılıyor. Zira verdikleri savaşın sadece silahlı bir savaş olmadığını bir zihniyet mücadelesi olduğu vurgusunu yapan savaşçılar bulundukları alanları ise eğitim alanı haline getirmiş durumda. Yaşanan çatışmalar, soğuk hava veya bazı teknik imkansızlıklara rağmen geliştirdikleri yaşamı özellikle kadın savaşçıların sohbetlerinde bulma imkanı var. Her biri kendi özgünlüğü ile dikkat çeken kadın savaşçıların YPJ saflarına katılımları ve çevrelerinde yarattıkları değişimleri bu sohbetler sırasında öğreniyoruz. Serêkaniye’de DAIŞ çetelerine karşı yürütülen devrimci operasyonlar sonucunda özgürleştirilen alanlardaki cephelerin birinde, nöbet tutuğu mevzisinden dönerken, güler yüzü ile dikkatimizi çeken YPJ savaşçıları Canda Çiya ile Delila Cudi’nin yaşam öyküleri ise diğerlerinden biraz daha farklı. Rojava’da halk devriminin başladığı ilk günlerde devrime pratik olarak katılmak için aileleri ve yaşadıkları toplum ile bir mücadele vermek zorunda kaldıklarını dile getiren kadın savaşçı Canda Çiya, özgürlüğe giden yoldaki ilk mücadelesinin bu olduğunu belirtiyor.
Babası izin vermeyince evden ayrılarak YPJ’ye katıldı
Okul okuduğu sırada devrimin başladığını ve okul okumanın kendisini tatmin etmediğini söyleyen YPJ’li Çiya, çevresinde yanlışlıkların olduğunu ve bunların düzeltilmesi gerektiğini için büyük bir arayışın içine girdiğini söyledi. Ailesi ile Hasekê’de yaşadığı günlerde, çetelere karşı savaşırken yaşamını yitiren YPJ’li Varşin’in cenazesine katıldığını ve burada artık YPJ’ye katılmaya karar verdiğini ifade eden YPJ’li Çiya, “Ben şehit Varşin’i hiç görmedim, tanışmadım. Ama onun hayatını araştırdım ve beni çok etkiledi” dedi. YPJ’li Varşin’in rozetini yanından hiç ayırmayan Çiya, artık bu kararını ailesi ile paylaşma vakti geldiğinde bazı sorunlar yaşamaya başladığını söyledi. YPJ’li Çiya, “YPJ’ye katılma kararımı ilk olarak anneme söyledim. Annem beni destekledi. Bunu babama da söyledim ama babam, böyle bir şeye asla izin vermeyeceğini söyledi. Babamın kesin redine karşı seçimimi uygulama kararı aldım” dedi. Evden ayrılarak YPJ’de askeri ve siyasi eğitim aldığını ve bu süre içinde ailesinin kendisini sürekli olarak dönmesi yönünde ikna çabalarına değinen YPJ’li Çiyan, “Gördüklerim ve yaşadıklarım artık eskiye dönüşün olmayacağını bana gösterdi. Artık gerçeklerin farkındaydım. Tüm yaşayacağım zorluklara rağmen özgür bir geleceği inşa etmek istediğimi aileme de söyledim. Sağlam bir karar alarak geriye dönüşü hiç düşünmedim” diye konuştu. YPJ’deki ilk yılında ailesi ile görüştüğünü ve sürekli onlara bazı gerçekleri göstermeye çalıştığını ve bunun için bir emek harcadığını kaydeden YPJ’li Çiya, kendisindeki değişim ve halk devriminin gelişimi ile ailesindeki değişimlere dikkat çekti.
Kızı YPJ’ye katılan baba ve oğlu YPG’de yerini aldı
Ailesinin, kendilerini bazı olaylardan ve gelişmelerden uzak tutan bir aile iken, kendisindeki değişimlerden etkilendiğini söyleyen Çiya, “Benim YPJ’ye katılmam ardından babam ve abim YPG’ye katıldı. Büyük bir değişim yaşadı onlarda. Babam ve ağabeymin YPG’ye katılması ile annemde mahalle meclisinde yer almaya başladı ve devrim için çalışan bir aile oldu” dedi. “Annemde YPJ’de yer alsın istiyordum ama yaşlı olduğu için bunu yapamayacağını bildiğim için onun mahalle meclisinde yer almasının daha uygun olduğunu gördüm” diyen ve bunları anlatırken sürekli gülümseyen YPJ’li Çiya, ailesindeki bu değişimin bir devrim olduğunu söyledi. YPJ’ye katılması ardından kendisinden etkilenen ailesi de devrimde yer aldığını ve aile boyu mücadele kararı aldıklarını belirten YPJ’li Çiya, ailesindeki değişimin ilk kıvılcımın kendisinin YPJ’ye katılma kararını almasi ile gerçekleştiğine işaret ediyor.
‘Çeteler sesimizi duymaya bile tahammül edemiyor’
Şu an cephelerde çetelere karşı savaşan YPJ savaşçısı Çiya, DAIŞ çetelerinin vahşiliğine de değiniyor. DAIŞ'ın zihniyetini kadını köle olarak gören erkek egemen zihniyete benzeten YPJ’li Çiya, cephelerde yaşadığı bazı olaylara da dikkat çekiyor. “Çeteler kadınların mermileri ile ölmemek için kaçıyor. Bizim telsizden sesimizi duymaya bile tahammül edemiyorlar” diyen Çiya, kadın savaşçıların çektiği zılgıtların ise çeteleri deliye döndürdüğünü belirtti. Çetelerin topraklarını işgal edemeyeceğini ve buna izin vermemek için cephelerdeki yerini aldığına vurgu yapan YPJ’li Çiya, devrim ile birlikte Rojava’da güneşin doğduğu belirtti. Bir kadın olarak topraklarını kendi şeref ve namusu olarak gördüğünü söyleyen Çiya, bir çok yoldaşının bu uğurda hayatını feda ettiğini ve bu bedellerin gün geçtikçe daha fazla bağlılık yarattığını kaydetti. “Bir arkadaşımız şehit düştüğünde birileri bizim bundan dolayı moralimizi bozup, kaçmamızı beklemesin” diyen Çiya, şehit düşen her bir arkadaşlarının misli ile intikamı aldıklarını dile getirdi.
‘Biz devrimin kadınlarıyız’
YPJ’li Çiya, “Her zaman söylüyoruz, şehit olduğumuzda yoldaşlarımızın halaya durmasını istiyorum” diyerek, büyük bir devrimin içinde olduklarını ve bunun farkında olduklarının altını çiziyor. Bu gün hem silahlı hemde fikri bir devrimin geliştiğini vurgulayan kadın savaşçı Çiya, “Biz devrimin kadınlarıyız. Önderliğimizin her zaman söylediği gibi, Rojava devrimi kadın devrimidir. Burada sadece bir şey için savaşmıyoruz. Yaşamı inşa ediyoruz” diyerek kendilerini sürekli eğittiklerine değindi. YPJ’yi farklı kılan en önemli özelliğin yaşam boyutu olduğunu söyleyen YPJ’li Çiya, “Zihniyet devrimi ile kadın hem çeteler ile savaşıyor hemde zihniyetleri ile savaşıyor. Bu devrimin adı bu yüzden kadın devrimidir” diyerek sözlerini tamamlıyor.
YPJ’li Cudi ilk sınavı ailesi ile veriyor
Aynı cephede çetelere karşı topraklarını savunan bir başka YPJ’li Delila Cudi isimli kadın savaşçı’da arkadaşı YPJ’li Çiya gibi ailesini devrime kazandıran bir kadın savaşçı. Devrimin başlaması ile kültür ve sanat alanında çalışmaya başladığını ancak bunun kendisini tatmin etmediğini belirten YPJ’li Cudi, kadın savunma birliklerine katılma kararı aldığını ve bunu ailesi ile paylaştığını söyledi. Ailesinin bu karara çok sert bir şekilde karşı çıktığını ve kendisinin de aynı kararlılıkta ısrar ederek evden ayrıldığını ifade eden YPJ’li Cudi, “Bir türlü ikna edemedim ailemi. Benim YPJ’ye katılmamam için ne gerekiyorsa onu yaptılar ama ben kararlıydım. İlk büyük sınavım da ailemle oldu. Kadının bir karar aldığında bunu yapabileceğini ilk bu kararım ile gördüm” dedi. Kadının iradesinin özgürlüğünü getireceğini ve kimsenin kadına özgürlüğünü vermeyeceğini ancak kadının mücadele etmesi ile gelişeceğinin altını çizen YPJ’li Cudi, “Bende irademi kullandım ve kararımı uyguladım. Aylarca eğitimler gördüm. Daha sonra ailemin yanına gittim. Ailem benim hayatımdaki değişimleri gördü. Ve bundan çok etkilendiler” diyerek ailesinin yaşamaya başladığı değişimleri anlattı.
İki ağabeyi YPG’de, babası Asayiş’te yer alıyor
Ailesindeki değişimlere dikkat çeken YPJ’li Cudi, “İki ağabeyim YPG saflarına katıldı. İki kardeşim kültür sanat çalışmalarında yer almaya başladı. Kararıma en çok karşı çıkan babam Asayiş’e katıldı. Annem ise, Mala Jîn’da çalışmaya başladı. Sadece ailem değil bizdeki bu köklü ve devrimsel değişimleri gören yakınlarımızda bundan etkilenerek devrim için çalışmaya başladı” diye konuştu. Bir kadın olarak topraklarını ve yurdunu koruma görevini kendisine esas aldığını ifade eden YPJ’li Cudi, DAIŞ'ın kadın düşmanlığına dikkat çekerek, “Biz kadınlar olarak kendimize güveniyoruz. Topraklarımızı onlara bırakmayacağız. Birlik olup bu pislikleri topraklarımızdan atacağız” şeklinde konuştu.
ALÎŞÊR İSMAİL
(aç)



No comments