Breaking News

Felçli oğlunu Şengal’de bırakan annenin tek isteği, tekrar kavuşmak


Irak Şam İslam Devleti’nin saldırılarından kaçan Ezidilerin çoğu arkalarında büyük bir dram bırakarak, çeşitli bölgelere sığınmış durumda. Urfa’nın Viranşehir ilçesi’ne yerleşen Ezidilerden engelli çocuğunu geride bırakan anne Leyle Hesen’in dramı yürek burkuyor.  Annenin tek isteği felçli oğluna tekrar kavuşmak.
Irak Şam İslam Devleti’nin (IŞİD) Şengal’e yönelik katliamları sonrası yurtlarını terk etmek zorunda kalan Ezidi Kürtler, arkalarında büyük dramlar bıraktı.
Leyle Hesen, Şengal’den kaçarak Viranşehir’in Gede köyüne yerleşen kadınlardan biri.
Şengal’in Rembusiye köyüne IŞİD saldırınca canlarını zor kurtarmışlar ve dağa sığınmışlar.
Leyle Hesen yaşadıklarını şöyle aktarıyor:
“IŞİD geldiğinde kaçtık. Dağa doğru kaçtık. Sonra sınırı geçtik. Allah yardım etti bize. Ayrıca PKK yardım etti bize. Herkes kaçtı. Telefonlar kesiliyordu, kimseden haber alamıyorduk. Ben araçla kaçtım ama bir oğlum dağdan yürüyerek Suriye üzerinden bu tarafa kadar geldi.
Felçli oğlum amcasının evindeydi. Dağa yakın bir köye kadar gelmişlerdi. O köyde barınabileceklerini düşünüyorduk. Ancak IŞİD o köye de girdi. Onlar da oğlumu orada bırakmak zorunda kalıp kaçtılar. Oğlumdan bir daha haber alamadık.
Oğlum eğer sağ ise, ona kavuşmak istiyorum. Ben 27 yıl boyunca çocuğuma baktım, O’nu bu şekilde istemiyorum. Oğlumun durumuna çok üzülüyorum.”
Haber: Serdar Altan
Kamera: Gökhan Çetin
IMC TV

No comments