Breaking News

Amed, Rusya ve Güney’den Şengal direnişine katılım

HPG gerillalarının öncülüğünde Şengal’de çetelere karşı başlatılan direnişe katılımlar her gün arttıyor.
Şengal direniş Birliklerine katılan 25 gencin eğitim devresi sona erdi.
‘EZDA’ eğitim devresine katılan 25 Kürt genci, silah eğitimi gördü.
Eğitim devresi bir tören ile son buldu.
Törende Şengal direniş birlikleri komutanlarından Ristem Şengali ile Şeyh Xelef Behrî de hazır bulundu.
Bir dakikalık saygı duruşu ardından Rustem Şengali, eğitim devresinde mezun olan yeni savaşçıları kutladı.
‘EZİDİLERİ KATLEDENLERDEN HESAP SORMAK İÇİN ŞENGAL’DEYİZ’
Şengali, Şengal halkının yaşadığı acıların tekrarlanmaması için Şengal halkını savunmak ve Ezidileri katledenlerden hesap sormak için Şengal direniş birliklerinin fedai ruh ile savaşacağını söyledi.
’1siz dünya aleme biz Şengali gençler olarak, halkımızı savunmaya hazır olduğumuzu göstereceksiniz’
‘Dost düşman, herkes Şengalin kurbanlık kuzu olmadığını anlayacaktır.
IŞİD barbarları bilsinlerki biz hiç bir zaman halkızın başına bir felaket gelmesini engelleyeceğiz.’
Ezdilerin önce gelenlerinden Şeyh Xelef ise kısa bir konuşma ile savaşçıları kutladı.
Şengal’i asla bırakmayacağız diyen Şeyh Xelef, savaşçılar için Şerefeddin Türbesinde dualar edeceklerini söyledi.
Eğitim devresini tamamlayanlar arasında, dört parça Kürdistan’dan gençleri n olması dikkat çekti.
‘ŞENGAL KÜRTLERİN ONURU, NAMUSU VE ŞEREFİDİR’
Amed’den gelen bu genç, ‘Şengal tüm Kürtlerin namusudur’ diyor.
‘Şengal şereftir, Şengal Kürtlerin namusudur. Amed’den geliyorum, Şengal için seferberliği katıldım. Kimin kalbi varsa, yani kalbinde biraz insanlık varsa, gelip bu savaşta yerini almalıdır. Eşim var, çocuğum var, param var, evim var demeyin, nasılki Şengal’da gelip halkı göçe zorladılarsa yarın aynı şey Amed, Batman, Rıha’da da yaşanabilinir. Bunun için her Kürt eğer içinde birazcık insanlık varsa, özellikle de Amed gençleri gelip bu savaşta yerini almalıdır’
Tori ise Almanya’dan gelmiş Şengal’i savunmaya.
Şerefli tüm Kürtleri, topraklarını savunmaya çağırıyor.
Haşım adlı savaşçı ise aslen Şengalli.
YBŞ savaşçısı Haşim, Şengali özgürleştireceklerini söylüyor ve tüm Ezidileri direnişe çağırıyor.
Silemani kentinden gelen bu genç ise tüm Güney Kürdistanlı gençlerinde bu savaşta yer alması gerektiğini söylüyor.
Walıd İslam, Şengal direniş birliklerine Rusya’dan katılmış.
‘Tüm Kürt gençlerine başarılar diliyorum, gelin YBŞ’ye katılın, birlikte Kürdistan’ı kurtaralım, Şengal ardından dört parça Kürdistan’ı özgürleştirmeliyiz, Önderliğimizi özgürleştirmeliyiz.’
Tören ardından yeni savaşçılar, mevzilerde yerini almak için yola çıktı.

No comments