Breaking News

YPG’nin İtalyan savaşçısı Kobanê direnişini kitaplaştırıyor

XUNAV  ÎSA
KOBANÊ – İtalya’dan gelerek YPG saflarında tarihi Kobanê direnişine katılan Kerîm Franciski, şimdi Kobanê’nin direniş kitabını yazıyor. Kitabı yazma gerekçesini, “Bütün dünya Kobanê direnişini, Kürtlerin direnişini bilmeli” sözleriyle ifade eden Franciski, Rojava Devrimi’ni “hakikat mücadelesi” olarak tanımlıyor. “Kobanê denilince akşıma şehitler geliyor” diyen Franciski, YPG saflarında savaşırken kendisini en çok etkileyen şeyin ise YPG/YPJ savaşçılarında hakim olan “önce yoldaşım” düşüncesi olduğunu söyledi
Aslen Fas’ın Kazablanka bölgesinden olan İtalya yurttaşı Kerîm Franciski, DAIŞ çetelerinin 15 Eylül’de Kobanê yönelik saldırılarından sonra tarihi direnişte yer almak için İtalya’dan gelerek YPG saflarına katıldı. “Marsîliyo Kobanê” kod adıyla uzun süre DAİŞ çetelerine karşı YPG saflarında savaşan Franciski, ülkesine döndükten sonra şimdi efsanevi Kobanê’nin direnişinin kitabını yazıyor.
Fas’tan İtalya’ya, İtalya’dan Kobanê’ye
1989 doğumlu Franciski, küçük yaşta babasını kanserden kaybettikten sonra İtalya’da 19 yaşındayken siyasi çalışmalara katıldı. Eğitimini yarıda bırakan Franciski, DAIŞ çetelerinin Kobanê’yi işgal girişimi sırasında önce İtalya’dan gelerek önce Pirsûs (Suruç) direnişine ardından da Kobanê’ye geçerek YPG saflarına DAIŞ çetelerine karşı şavaştı. YPG/YPJ savaşçılarıyla tarihi Kobanê direnişine katılan ve kent çetelerden temizleninceye kadar Kobanê’de kalan Franciski, YPG/YPJ savaşçılarının kahramanlıklarını gördükten sonra böyle bir karar aldığını söyledi.
‘Fiili olarak katılmak istedim’
Partisine Kobanê için yardım kampanyaları başlatmaları için öneri yaptığını ve partisinin de İtalya’da yaygın kampanyalar başlattığını belirten Franciski, YPG’ye katılım sürecini şu sözlerle anlattı: “Fiili olarak direnişte yer almak istiyordum. Yardım malzemelerini Pirsûs’a getirdikten sonra, orada Kobanêli bir yöneticiyle tanıştım. Onun desteğiyle Kobanê’ye geçtim ve orada da bir YPG komutanı ile tanıştım. Ona resmi olarak YPG’ye katılmak isteğimi ilettim. Bu isteğim olumlu karşılandı.”
‘Yoldaşlığı Herdem Rojhilat’tan öğrendim’
Franciski, YPG’de aldığı kısa bir eğitimden sonra Kobanê’nin birçok cephesinde DAİŞ’e karşı savaşarak, tarihi Kobanê direnişine katıldı. YPG’nin Kobanê’de efsanevi suikastçisi Herdem Rojhilat ile sıkı bir arkadaşlık kuran Franciski, Herdem Rojhilat’la arkadaşlığına ilişkin şunları dile getirdi: “Kobanê’de benim görebildiğimi en iyi suikastçi Herdem Yoldaş’tı. Bütün savaşçılar ondan eğitim almak istiyordu. Ama ben ondan silah eğitiminin dışında gerçek yoldaşlığı öğrendim. Ondan çok şey öğrendim. Benim için o Kobanê’nin direniş sembollerindendi. Onu hiçbir zaman unutmayacağım.”
‘Çeteler özellikle beni hedef alıyor’
Franciski, daha önce hiçbir savaşa katılmadığını ve Miştenûr’da ilk kez katıldığı çatışmalarda bir anısını da şu sözlerle anlattı: “Şiddetli çatışmada ben ‘Çeteler özellikle beni hedef alıyor’ dedim. Cephe komutanımız Zagros, gülerek ‘Yol heval onlar hepimizi hedef alıyorlar’ dedi. Sonra gülmeye başladık, hep beraber.”
‘YPG/YPJ’de ‘önce yoldaşım’ düşüncesi hakimdi’
“YPG/YPJ savaşçılarının çok saygın ve takdire şayan bir yaşantısı vardı” diyen Franciski, YPG/YPJ saflarında çok farklı bir ilişkinin olduğunu söyledi. Franciski, “Daha önceki yaşantımda insanların hep kendini düşündüğünü düşünüyordum. Gördüklerim de bu düşüncemi haklı kılıyordu. Ancak YPG/YPJ’de öyle olmadığını gördüm. YPG/YPJ’de ‘önce yoldaşım’ düşüncesi hakimdi. Bu tarifi imkansız bir bağlılık yaratıyordu, insanlarda” dedi.
Yasakları aştı
Franciski, Kobanê kent merkezi ve köylerinin büyük bir bölümünün kurtarılmasından sonra İtalya’daki “YPG’ye katılımın suç sayılması” yasasından ötürü ülkesine dönmek zorunda kaldı. Ancak ülkesine döndükten sonra da partisinin girişimleri sonucu İtalya’da “YPG’ye katılmayı suç sayan” yasa da değiştirildi.
‘Bütün dünya Kobanê direnişini bilmeli’
Kobanê’deki siyasi ve askeri izlenimlerini, savaşçıların öykülerini bir kitapta toplamaya karar veren Franciski, kitabını yazma sebebini de “Bütün dünya Kobanê direnişini, Kürtlerin direnişini ve oradaki gerçekliği bilmeli” sözleriyle anlatıyor. Avrupalıların sadece Kürtlerin ismini duyduğunu ve direnişleri hakkında bir şey bilmediğini söyleyen Franciski, Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan’ın felsefesinin de iyi bir şekilde anlatılmadığını söyledi.
‘Özgürlük parıltısının felsefesi’
İtalya’ya döndükten sonra Öcalan’ın kitaplarını aradığını söyleyen Franciski, “Önder Öcalan’ın 6 kitabını okudum. Onun felsefesi sadece Kürtleri değil bütün dünya halkları için özgürlük parıltısı oluyor. Maksizme yakın ama onu aşan bir felsefesi var” ifadelerinde bulundu. Franciski, Öcalan’ın felsefesinin İtalya’da daha çok yayılması için partisine önerilerde bulunduğunu söyledi.
‘Kobanê denilince akşıma şehitler geliyor’
Kobanê’de birçok yeni arkadaşlık edindiğini dile getiren Franciski, “Birçok arkadaşım çetelere karşı savaşırken şehit düştü. ABD’li Gelhat, Herdem Rojhilat, Serhed Kendal ve Sefqan gibi arkadaşların şehadetine tanıklık ettim. Onların şehadetinden çok etkilendim. Kobanê denilince aklıma direniş şehitleri geliyor” dedi.
‘İnsanlık için hayırlı bir iş’
Rakka ile Musul’un çetelerden temizlenmesini beklediğini söyleyen Franciski, bunun “insanlık için en hayırlı işlerden biri” olacağını belirtti. Rojava’da verilen mücadelenin bütün insanlık için verilen bir mücadele olduğu konusunda birçok aydın ve düşünürün hemfikir olduğunu ifade eden Franciski, Rojava’ya verilen her desteğin insanlığın iyi bir geleceğine verilmiş olacağını söyledi.
‘Hakikat devriminin zamanı geldi’
İtalyan gençlere ve tüm gençlere Rojava devrimine katılma çağrısı yapan Franciski, sözlerini şu şekilde sonlandırdı: “Artık hakikat mücadelesi ve devriminin zamanıdır. Yaşanacaklar sadece tarih için olmayacak, özgür bir gelecek için olacak. Yeni bir sistem kuracağız: temelinde barış, harcında tüm halkların, inançların ve farklılıkların mozaiği olacak. Bunun için insanlık devrimine atılma zamanı geldi. Bunun adresi de YPG/YPJ saflarıdır.”
(eç)
ANHA


No comments