Breaking News

‘Çeteler Hol’deki petrol merkezlerine büyük zarar verdi’

HESEKÊ –  DAIŞ çeteleri,Hol Kasabası’ndaki petrol kuyuları, tüpgaz  üretim  tesisleri ve elektrik trafolarını tahrip etti.
Cizir Enerji Konseyi’ne bağlı bir heyet, Hol Kasabası’na giderek Heqil Tişrî Köyü ve Ewde şirketine ziyaretlerde bulundu.  Heyet bölgedeki, petrol kuyuları, tüpgaz  üretim  tesisleri ve elektrik trafolarını gezerek yaptığı incelemeler sonrasında çetelerin bu enerji tesislerine  büyük tahribat yaptığını belirtti.
Cizir Enerji Konseyi başkanı Silêman Xelaf ve çok sayıda mühendisin de aralarında bulunduğu heyet Hol Kasabası’da Demokratik Suriye Güçleri(QSD)’ni ziyaretinin ardından incelemelerde bulunmak üzere Toqicî petrol merkezi, Doğu Tişrin tüpgaz ve petrol üretim tesisi,Batı Tişrin elektrik dağıtım merkezine doğru yola koyuldu.
Heyet incelemelerinin ardından çeteler tarafından Toqicî petrol merkezinde yer alan petrol tamir deposu, üretim merkezi ve tüpgaz tesislerinin  tamamen imha edildiğini ve merkezdeki teknik malzemelerin çalındığını belirtti.
Mühendisler merkezden çalınan teknik malzemelerin yaklaşık 300 milyon dolar olduğunu ve Tişrin’deki elektrik üretim merkezimin de çetelerce tamamen talan edilerek kullanılamaz hale geldiğini kaydetti.
İncelemelerini tamamlayan heye QSD savaşçıları ile bir toplantı düzenleyerek DAIŞ çetelerine karşı elde ettikleri başarıları kutlayarak bölgedeki enerji merkezlerinin korunmasına dair alınacak önlemleri aktardı.

No comments